avatar Ten blog rowerowy prowadzi ikov z miasteczka Tczew. Mam przejechane 24998.80 kilometrów w tym 2163.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.60 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy ikov.bikestats.pl

Maj, 2012

Suma podjazdów:1920 m

Po niedalekich Kaszubach

Niedziela, 27 maja 2012 · dodano: 27.05.2012 | Komentarze 3

Plany były inne, ale trzeba by wcześniej wstać... a więc samochodem do Gdańska, skąd pojechałem w nowe dla mnie okolice. Z Moreny skręciłem na Matemblewo, gdzie przejeżdżałem obok sanktuarium, gdzie akurat kończyła się masz - musiałem poczekać aż przejdzie masa ludzi, następnie szlakami rowerowymi po lasach (bardzo wygodnymi - w sam raz na rekreację pieszą i rowerową) do Matarni - wyjechałem obok centrum handlowego. Byłem tam już wiele razy, ale nigdy rowerem - ale pewnie jeszcze okolice odwiedzę, bo fajne trasy.
Dalej pojechałem w stronę lotniska - nowo wyremontowana droga, obok szeroki chodnik i wspaniała, szeroka i gładka asfaltowa ścieżka rowerowa. Życzę sobie takich jak najwięcej :) Chwila kręcenia się w okolicach lotniska, trochę zdjęć i dalej w stronę Rębiechowa. Lotnisko na rowerze da się objechać tylko na rowerze, z czego korzystała masa osób - piękna pogoda zachęcała do rowerowania. Ścieżką z Rębiechowa do Kokoszków, skąd objechałem jakoś bokiem i znów trafiłem znów na tą ścieżkę, wróciłem więc do Rębiechowa i dalej przez Banino do Żukowa. Na szczęście od Banina droga była pusta, okolice coraz ładniejsze - przyjemnie się jechało.
Kilka razy błądziłem i myliłem trasę - pomysł o wyjeździe powstał rano i zero czasu na zaplanowanie trasy się zemściło, dojechałem do Straszyna chociaż początkowo chciałem pojechać prosto na południe, ale trasa też była przyjemna, więc nie żałuję. Ze Straszyna ścieżkami rowerowymi do Pruszcza, a potem z wiatrem do Tczewa. Pogoda ładna i słoneczna, chociaż wiatr a północnego zachodu solidnie ochładzał i wielu rowerzystów jeździło w bluzach i kurtkach.

Sanktuarium w Matemblewie ©

Praca x 2

Sobota, 26 maja 2012 · dodano: 27.05.2012 | Komentarze 0

• Sprzęt Kellys Spider

Krótka przejażdżka dla rozruszania się

Środa, 23 maja 2012 · dodano: 23.05.2012 | Komentarze 0

Po pracy kółeczko przez Pszczółki do Sobowidza i przez Rukosin do Tczewa. Dziś znacznie chłodniej niż przez ostatnie dni, a do tego bardzo silny i chłodny wiatr z północnego wschodu, tak że nawet się nie zgrzałem.

Powiśle II

Niedziela, 20 maja 2012 · dodano: 20.05.2012 | Komentarze 2

Dziś piękna pogoda, więc trochę walcząc z leniem wsiadłem na rower. Do Gniewa pojechałem główną trasą - jedynką - czyli DK91, za Gniewem skręciłem do Nicponi, gdzie zaczynają się górki... i tak do Opalenia. W Betlejem (Rzym też był niedaleko :) włączyłem logowanie trasy, więc na mapce dopiero tam się zaczyna. Szybki zjazd do opalenia i potem czekanie na prom - trafiłem akurat na moment jak odpływał. Potem podjechał jeszcze jeden rowerzysta z Kwidzyna, z którym sympatycznie sobie pogadaliśmy i razem podjechaliśmy do Kwidzyna, gdzie skręciłem w swoją stronę. Szybko pomyliłem drogi, ale nie żałuję - fajne puste trasy, ładne widoki i pełno zieleni. W pewnym momencie spojrzałem na nawigację, okazało się że miałem skręcić kilka kilometrów wcześniej... trzeba było się cofać, bo bym do Grudziądza zajechał. Na szczęście potem szybko odnalazłem trasę, i po chwili odpoczynku na leśnym parkingu (na tym samym na którym już kiedyś jadłem robiąc 200 km) zaczęła się mozolna wspinaczka do Gardeji... Dałem radę (a całą trasę przejechałem na 48-zębnym blacie na korbie, bez żadnej zmiany przedniej przerzutki!).

W Gardeji znów pobłądziłem, ale widząc szuter zamiast asfaltu szybko cofnąłem się na właściwą trasę. Z Gardeji do Prabut dość wąska droga, która w pewnym momencie zaroiła się od znaków Ubytki w nawierzchni... ponad połowa tej drogi, bardzo pagórkowatej, krętej i dość wąskiej pełna była dziur i pęknięć, tragedia. Nigdy już tamtędy nie pojadę i szczerze odradzam! Na tej drodze bardziej zmęczyłem się niż na największych podjazdach. W Prabutach już nie miałem chęci nawet na robienie zdjęć, byle do domu. Dość przyzwoita droga na Sztum, nawet kilka kilometrów ścieżek rowerowych się znalazło. W Sztumie skierowałem się na Białą Górę i już standardową trasą przez Mątowy do Tczewa. W mieście okrężną drogą aby dorobić brakujących kilku kilometrów i teraz mogę powiedzieć, że 200 km w tym roku zrobione :)

Ścieżka przed Gniewem ©

Rzepak - nawąchałem się go aż zanadto ©

Krótko po okolicy

Sobota, 19 maja 2012 · dodano: 19.05.2012 | Komentarze 0

Miała być dłuższa przejażdżka, ale po wczorajszym późnym powrocie z pracy i zapowiadanym na dziś chmurom pospałem sobie dłużej, potem na szybko trasę przez Pelplin, Rudno, Wlk. Garc i Gorzędziej do Tczewa, gdzie przejechałem sobie jeszcze bulwar nad Wisłą. Średnia całkiem niezła jeśli wziąć pod uwagę to, że cała trasa w tamtą stronę był silny przeciwny wiatr, który jednak trochę na powrocie pomagał.

Piątek, 18 maja 2012 · dodano: 19.05.2012 | Komentarze 0

Powrót z pracy o północy.

Czwartek, 17 maja 2012 · dodano: 17.05.2012 | Komentarze 0

Czwartek, 10 maja 2012 · dodano: 10.05.2012 | Komentarze 0

Do pracy jazda metr za ciężarówką - praktycznie bez wysiłku.