avatar Ten blog rowerowy prowadzi ikov z miasteczka Tczew. Mam przejechane 24998.80 kilometrów w tym 2163.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.60 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy ikov.bikestats.pl

Kwiecień, 2011

Pod wiatr za Żuławach

Sobota, 30 kwietnia 2011 · dodano: 30.04.2011 | Komentarze 2

Dziś wiatr mocno wiał z północnego zachodu, więc w tamtym kierunku pojechałem, żeby na powrocie jechać z wiatrem w plecy. Temperatura to ok 17°C i bezchmurne niebo, ale przy tak silnym, zimnym wietrze porządnie zmarzłem. Pierwsza połowa trasy to momentami była mordęga, ale pocieszałem się że na powrocie będzie łatwiej... i było - pewne odcinki dało się jechać równo z wiatrem ponad 30km/h, ale kilka kilometrów, szczególnie między zakrętem z Nowej Cerkwii przez Palczewo do Borętów po tak dziurawym asfalcie, że jazda ok 20km/h była dobijająca (amortyzator :). A że cała trasa (poza miastem) była na Żuławach Gdańskich i Wiślanych to suma przewyższeń na takim odcinku to ledwo 30 metrów.

Nie mogę doczekać się upałów - najlepiej jednak jeździ mi się gdy asfalt się topi, a nikt normalny bez potrzeby nie wychodzi z domu :)

Nauka jazdy

Piątek, 29 kwietnia 2011 · dodano: 29.04.2011 | Komentarze 0

Nauka jazdy w spd, więc wybrałem spokojniejszą trasę - Koźliny - ścieżka w Pszczółkach - Sobowidz - Łukocin - Miłobądz - Tczew. Jechało się całkiem przyjemnie mimo silnego, zimnego wiaru.

Nauka jazdy

Czwartek, 28 kwietnia 2011 · dodano: 29.04.2011 | Komentarze 0

Dzień pierwszy jazdy w spd, niestety przez złe ustawienie nie pojeździłem, bo miałem problem z wypinaniem sie z jednego, co zaowocowało obowiązkową glebą :) A że robiło się już powoli ciemno, dałem sobie spokój i wróciłem do domu.
Jutro będzie lepiej.

Przez oba mosty na Wiśle

Czwartek, 21 kwietnia 2011 · dodano: 21.04.2011 | Komentarze 1

Przez Abisynię na most, a potem przez Starą Wisłę do Mątów Wlk., gdzie zawróciłem i przez most knybawski wróciłem do miasta. Pierwszy raz w tym roku w letnich ciuchach, pod koniec trasy zaczęło się robić chłodno, ale nieraz bardziej w lipcu marzłem niż dziś.
Na razie bez forsowania się, powoli trzeba rozkręcić mięśnie; a dzięki węższym oponkom zamiast na przełożeniu 3:6 jeżdżę więcej na 3:7 - zawsze to jakiś postęp :)

Po okolicy

Niedziela, 17 kwietnia 2011 · dodano: 17.04.2011 | Komentarze 0

Aby się rozruszać pojechałem tak, aby pierwszą połowę trasy mieć pod wiatr - wyszło przez Koźliny i ścieżkę po dawnych torach kolejowych w Pszczółkach do Sobowidza i przez Miłobądz do Tczewa. Ciepło i słonecznie, ale po miesiącach bez jeżdżenia, po wczorajszej jeździe nogi wciąż bolały. Na kondycję trzeba poczekać i jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. A trasa jest dość zróżnccwana - najpierw płasko na Żuławach, a od Pszczółek zaczynają się pagórki, więc od 0 do 100 mnpm.

Samotna jazda z grupą :)

Sobota, 16 kwietnia 2011 · dodano: 16.04.2011 | Komentarze 2

LOT organizował dziś rajd rowerowy w poszukiwaniu prawdziwej wiosny, więc chciałem zabrać się z nimi, jednak start o nieboskiej godzinie 9:30, więc ruszyłem troszkę później, o 11:00, licząc na to że ich dogonię i że będzie cieplej na dworze. Pojechałem zaplanowaną trasą, jednak w jakimś miejscu musiałem obrać inną drogę, bo się nie spotkaliśmy (pewnie gdzieś lasach w Boroszewie). Trasa bardzo fajna, niektórych z tych dróg nie znałem a teraz pewnie będę się na nich pojawiał częściej. W końcu też mogłem wypróbować jak sprawują się moje slicki - na ubitych drogach dobrze, na równym asfalcie genialnie - mimo że było trochę wiatru i zero kondycji, spokojnie rozpędzałem się do 60km/h tam, gdzie na innych miałem kilka km/h mniej. Praktycznie nie stawiają oporu i są niesłyszalne, chociaż twardo. Niestety w lasach, gdzie było trochę rozmiękłych tras, błota i piasku - nie da się w zasadzie jechać... zupełnie jak na szosówce.

Krótkie sprawdzenie opon

Niedziela, 10 kwietnia 2011 · dodano: 16.04.2011 | Komentarze 0

Kupiłem nowe oponki do Kellysa, slicki 1.25 - musiałem więc sprawdzić jak się spisują... Tylko że od paru dni jest bardzo wietrznie i jazda nawet po asfalcie pod wiatr to mordęga, poza tym tylko 7 stopni na dworze i przez wiatr wręcz lodowato, związku z czym pojeździłem chwilę po mieście i wróciłem, czekając na lepszą pogodę.