avatar Ten blog rowerowy prowadzi ikov z miasteczka Tczew. Mam przejechane 24998.80 kilometrów w tym 2163.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.60 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy ikov.bikestats.pl

Lipiec, 2012

Wtorek, 31 lipca 2012 · dodano: 31.07.2012 | Komentarze 0

Jazda palce lizać :)

Poniedziałek, 30 lipca 2012 · dodano: 30.07.2012 | Komentarze 2

Dziś w ciągu dnia pogoda była bardzo zmienna, nawet troche popadało... ale na szczęście po południu się wypogodziło, więc po pracy i po obiedzie wybrałem się na przejażdżkę. Ambitny plan zakładał zrobienie przynajmniej 100 km, a więc powrót po zmroku - dlatego zabrałem oświetlenie i pojechałem. Wiatr, wg prognozy pogody, sugerował by pojechać na południowy wschód - i tak zrobiłem. Średnia do Białej Góry bliska 30km/h (spadła trochę, bo fragment drogi to bardzo wyboista gruntówka), a potem trochę dalej do Benowa i do Sztumu. Wiatr cały czas pomagał, więc przyjemnie i bez wysiłku dojechałem do Sztumu na zamek, skąd po pstryknięciu paru fotek skierowałem się na Malbork. Przejechałem przez miasto, obok zamku i dalej na Nowy Staw. Sporo ścieżek, więc jechało się spokojnie, a wiatr diametralnie zmienił kierunek (tak właśnie miało wg prognozy być) i dalej lekko w plecy. W Lichnowach założyłem wszystkie lampki, założyłem odblaski (jak choinka - odblaski przy rowerze, butach, koszulce, kasku, na rękach i na nogach, na szprychach i linkach też, plus bardzo mocne lampki). Bez zmęczenia dojechałem do Tczewa, specjalnie nadrabiając kilometry do mostu knybawskiego i Bałdowa. Gdybym mógł, to z chęcią pojeździłbym jeszcze z godzinkę po okolicy... Ale nie szkodzi, bo i tak udało mi się osiągnąć założony cel - pierwszy raz udało mi się w jednym miesiącu wykręcić ponad 1000 km :) Zamiast szampana było piwo, czysta przyjemność po równie udanej przejażdżce.

Droga na Benowo - poprzez kukurydziane pola © ikov

Benowo - kiedyś tam byłem z chłopakami z dawnego TKR, ale to dawno było © ikov

Kościół w Benowie © ikov

Kościół w Sztumie © ikov

Brama do zamku w Sztumie © ikov

Zamek w Sztumie w świetle zachodzącego słońca © ikov

Pomnik Kazimierza Jagiellończyka w Malborku © ikov

Zamek Krzyżacki w Malborku © ikov

Kategoria Samotnie, Nocne jazdy, MTB

Poniedziałek, 30 lipca 2012 · dodano: 30.07.2012 | Komentarze 0

Praca + wizyta na stacji benzynowej po darmowe powietrze do kółek :)

Hel - Reda - Gdańsk

Piątek, 27 lipca 2012 · dodano: 27.07.2012 | Komentarze 3

Razem ze szwagrem, korzystając w wolnego dnia, popłynęliśmy tramwajem wodnym z Gdańska na Hel. Na miejscu bardzo krótko pozwiedzaliśmy, a potem w drogę do Gdańska. Przez cały Hel prowadzi ścieżka rowerowa, Z Helu do Juraty przeważnie gruntowa, dalej kostka - ale ujdzie. We Władysławowie dalszą ścieżką na Puck, a potem do Redy, skąd szwagier, dla którego ten dystans był życiowym rekordem, pojechał pociągiem do domu. Ja odbiłem w stronę lasów i zaczęły się górki. Jako że pierwszą część trasy jechaliśmy tempem dla mnie rekreacyjnym, to wciąż miałem dość siły, aby sprawnie podjeżdżać pod wszystkie wzniesienia... zresztą co będę pisał, wystarczy spojrzeć na wykres wysokości na umieszczonej niżej mapce.
Trasy bardzo ładne, asfalt zazwyczaj lepiej niż przyzwoity więc przyjemnie znikały kolejne kilometry - szczególnie na zjazdach ok 60km/h :) Do Gdańska zajechałem od strony ul. Spacerowej, a że przez 2/3 trasy nie ma ścieżki, to jechałem z samochodami - przez ładny odcinek nikt mnie nie wyprzedzał - ograniczenie chyba do 50, ja na liczniku ciągle ok 60m/h. Później wjechałem na ścieżkę i pojechałem na Chełm, gdzie na końcu trasy czeka dość długa i bardzo stroma ścieżka rowerowa przy ul. Cienistej.
Przejażdżka udana, wszyscy zadowoleni - pogoda piękna, wiatr na powrocie nawet pomagał, dużo ścieżek (na nich pełno rowerzystów - niestety często również piesi łazili), a z nieplanowanych rzeczy - moja tylna opona jest dość zużyta i znów pozwoliła sobie na dziurkę - kwadrans na łatanie. Szkoda tylko że nie było czasu na kąpiel w morzu albo zatoce - może innym razem...
Kilka zdjęć poniżej, więcej zdjęć z naniesionymi koordynatami można zobaczyć na mojej picasie.

Mapa pokazuje również trasę tramwaju wodnego, bo jak na razie nie mam roweru wodnego żeby móc tak pokonać ten odcinek :)

Wysiadamy z promu... rowerzystów też była kilkuosobowa grupa © ikov

Droga od Helu do Juraty wygląda w większości właśnie tak © ikov

Ścieżka wzdłuż brzegu Zatoki Puckiej © ikov

Ciekawe drzewa w okolicach Swarzewa © ikov

Coś gdzieś w Połchowie © ikov

Lusterko prawdę Ci powie © ikov

Kościół w Bojanowie © ikov

• Sprzęt Kellys Spider

W samo południe na zachód

Czwartek, 26 lipca 2012 · dodano: 26.07.2012 | Komentarze 0

Dziś dzień wolny od pracy, ale jako że są plany wieczór, na rower poszedłem (prawie) w samo południe. Ostre słońce, parne powietrze... bajka :) Od dwóch chyba lat nie było mnie w Borównie, więc pojechałem, a że jechało się przyjemnie mimo miękkiego, momentami, asfaltu, to pojechałem na okrętkę. Prócz asfaltu było trochę dróg polnych, ale całkiem przyzwoitych.
W Borównie masa ludzi na plaży... gdyby nie to, że nie mam jak bezpiecznie zostawić roweru i swoich rzeczy, to mogłem tylko popatrzyć jak inni siedzą w wodzie... może następnym razem :) Na dodatek od Skarszew do Borówna i ścieżki na starych torach wybudowano ścieżki rowerowe, więc nie trzeba jechać dość ruchliwą w sezonie drogą.

Od pewnego czasu, jeżdżąc na rowerze, na liczniku mam włączone wyświetlanie godziny i prędkości - na dystans w trakcie jazdy już nie patrzę (dopiero po powrocie sprawdzam). Chyba się starzeję :P
Między 10 a 14 km logger GPS trochę zgłupiał i wg niego jechałem po polu a nie po drodze, a przy okazji zdobyłem 500m podjazd którego tam nigdy nie było... na szczęście zgranie pliku w innym formacie (nmea zamiast gpx) pomogło.

Kategoria MTB, Samotnie

Śliwiny - Młynki - Małżewo - Stanisławie

Środa, 25 lipca 2012 · dodano: 25.07.2012 | Komentarze 1

Ze znajomym - dla mnie rekreacyjna przejażdżka (dwa ostatnie dni trochę mnie zmęczyły), dla niego chyba trochę męcząca, ale spokojnie daliśmy radę. Przy okazji kolega poznał trochę nieznanych sobie tras.
Pod wieczór jeździło się już całkiem przyjemnie, upał trochę zelżał, a powrót o zachodzie słońca.
Drugi raz dziś, w tym samym miejscu przy Lidlu, kierowcy wymuszający pierwszeństwo chcieli mnie rozjechać. Standard w tym miejscu.

Kategoria MTB, Z towarzystwem

Środa, 25 lipca 2012 · dodano: 25.07.2012 | Komentarze 0

Kółeczko przez Pelplin

Wtorek, 24 lipca 2012 · dodano: 24.07.2012 | Komentarze 0

Razem z Przemkiem pojechaliśmy w jedynką w stronę Gniewa, ale zmieniliśmy trochę plany i ostatecznie przez Radostowo i Pelplin do Kursztyna, a potem powrót jedynką do Tczewa. Ja na mtb, Przemek na szosie. Jazda dość szybka, bez większego wiatru, za to z przerwą na łatanie Przemkowej dętki.
Żniwa już się zaczęły, kombajny wyległy na pola i drogi...

Kategoria MTB, Z towarzystwem

Wtorek, 24 lipca 2012 · dodano: 24.07.2012 | Komentarze 0

Do pracy w rekordowym chyba czasie, bo trafiła się zielona fala :)

Po tygodniu niejeżdżenia...

Poniedziałek, 23 lipca 2012 · dodano: 23.07.2012 | Komentarze 0

Po pracy wybrałem się na przejażdżkę dla rozruszania się. Najpierw falstart - zarz po wyjechaniu trzęsący się rower przypomniał, że miałem wycentrować tylne koło, a że klucza przy sobie nie miałem, więc powrót do domu. Po kwadransie wszystko idealnie proste, więc pojechałem. Przeciwny wiatr całą drogę w tamtą stronę trochę dał się we znaki, ale w sumie dobrze się jechało. Na powrocie przez brak obiadu trochę brakło sił, ale starałem się trzymać tempo mając przed sobą wizję czekającej w domu żony z obiadem :)