avatar Ten blog rowerowy prowadzi ikov z miasteczka Tczew. Mam przejechane 24998.80 kilometrów w tym 2163.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.60 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy ikov.bikestats.pl

Maj, 2010

Wielki Przejazd Rowerowy w Gdansku

Niedziela, 30 maja 2010 · dodano: 30.05.2010 | Komentarze 0

Razem z klubem grupakolarska.pl wybraliśmy się na wielki przejazd rowerowy w Gdańsku. Jechaliśmy w 5 osób, gdyż Marek pojechał trochę wcześniej krajową jedynką, a my przez Koźliny, Suchy Dąb i Pruszcz Gdański. Tempo niezłe - do Gdańska na kilku dłuższych odcinkach nie spadało poniżej 30 km/h, wolniej tylko na starcie i potem w Pruszczu Gd., gdyż mnóstwo samochodów wyjeżdżało z giełdy. W Gdańsku kilka tysięcy rowerzystów - spacerowym tempem pod bibliotekę uniwersytecką, gdzie trochę się pokręciliśmy i grupa wróciła prosto do domu, a ja pojechałem ścieżkami do Sopotu i z powrotem przez Nowy Port na Chełm. Pogoda bardzo fajna, chociaż podczas przejazdu momentami było mi zimno, to przy szybszym tempie było dość ciepło.

grupakolarska.pl w czasie wielkiego przejazdu rowerowego w Gdańsku 30 maja 2010 © ikov

Na Kaszuby i z powrotem

Sobota, 22 maja 2010 · dodano: 22.05.2010 | Komentarze 0

W końcu udało mi się wybrać rowerem na Kaszuby. Patrząc na mapę hipsometryczną wyszło mi, że najbliższym ciekawym punktem na mapie na wysokości ponad 200 mnpm (bo w okolicy Tczewa to ok 40-60 m) jest wieś Kozia Góra - więc się tam wybrałem. Mimo gpsa trochę się pogubiłem, gdyż część dróg wg google "normalnych" to jakieś przecinki w lesie... Ale w końcu dojechałem. Były górki - od Domachowa do Mierzeszyna 2 km podjazdu dobrą drogą trzycyfrową (226) i od Mierzeszyna do Koziej Góry - piaskiem, kocimi łbami ostro w górę prawie 3 km.

Na drodze z Czerńca do Zaskoczyna © ikov

Kozia Góra - cel osiągniety © ikov

Podczas odpoczynku w lesie © ikov

W lesie za wsią odpoczynek na posiłek i powrót leśną drogą do Buszkowych Górnych - świetny zjazdy - stromo i długo, strumienie wody płynące drogą, powymywany bruk i ładne okolice.

Droga na Buszkowy Górne © ikov

Na powrocie jechałem inną trasa - dużo lepszą, krótszą i bezpieczniejszą niż 222 (Starogard Gd. - Gdańsk - zero pobocza lub wąskie pobocze nienadające się do jazdy, koleiny i duży ruch), której nie życzę nawet wrogom :)

Rzepak w Domachowie © ikov

Pogoda piękna, wiatr średni z północy, ciepło - zostanie rowerowa opalenizna... No i zostało spełnione założenie, że w każdym miesiącu tego roku postaram się zrobić więcej km niż w roku ubiegłym - i w ciągu 4 dni pod rząd udało się.

Kategoria Samotnie, MTB

Przejażdżka po okolicy

Piątek, 21 maja 2010 · dodano: 21.05.2010 | Komentarze 0

Wraz z Żoną i szwagrem wybraliśmy się na przejażdżkę po okolicy. Trasa Tczew - Mieścin - Łukocin - Sobowidz - Pszczółki - Koźliny - Tczew. Pierwszy raz pojechaliśmy drogą przez las ze Szczerbięcina do Sobowidza - świetny szybki zjazd po mokrym bruku z zakrętami w lesie - chociaż tylko mi się spodobało :)
W Tczewie pojechaliśmy na bulwar sprawdzić jak tam Wisła - jeszcze nie wylewa. Będziemy monitorować :)

Przejażdżka po okolicy

Czwartek, 20 maja 2010 · dodano: 20.05.2010 | Komentarze 0

Korzystając z ładnej pogody, pod wieczór pojechałem sobie do Sobowidza, wracając jednak polnymi drogami z Rębielcza do Malenina (połowa trasy to luźny tłuczeń). Gdy wracałem do domu, słońce już zachodziło i zrobiło się chłodno... inaczej pojeździłbym trochę dłużej.

Kategoria Samotnie, MTB

Biała Góra

Środa, 19 maja 2010 · dodano: 19.05.2010 | Komentarze 0

Korzystając z tego, że pogoda się trochę poprawiłą, wybrałem się z Margotką na rowerach przez Lisewo do Białej Góry, a powrót tą samą trasą z wyjątkiem odcinka, gdzie zamiast lasem mątowskim pojechaliśmy wałem nad Wisłą. Gdy nie wiało i zaświeciło słońce było bardzo ciepło i duszno, bo ziemia wciąż mokra po ostatnich deszczach, ale i tak warunki znośne.