avatar Ten blog rowerowy prowadzi ikov z miasteczka Tczew. Mam przejechane 24998.80 kilometrów w tym 2163.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.60 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy ikov.bikestats.pl

Maj, 2017

W końcu na południe...

Niedziela, 28 maja 2017 · dodano: 08.06.2017 | Komentarze 0

Do dawna nie jeździłem w stronę Pelplina, więc w końcu nadeszła okazja. Po drodze chciałem gdzieś zatrzymać się i kupić jakiś napój, jednak aż do Pelplina nic nie znalazłem... a było dość ciepło, słonecznie ale i trochę wiało. W Kulicach skręciłem na Stocki Młyn, a potem Janiszewo, skąd pojechałem na Brody Pomorskie - gdzie mnie jeszcze wcześniej nie było. Droga polna, jakby kończyła się tam cywilizacja... jednak po dojechaniu do Brodów okazało się, że z drugiej strony jest długi, piękny asfalt.
Droga na Brody Pomorskie
Droga do Brodów od drugiej strony była trochę lepsza :)
Przyjemny fragmenty drogi szybko minął i w Brodzkich Młynach musiałem zastanowić się, czy na Gniew tuż za zakrętem, czy raczej Morzeszczyn. Wybrałem to drugie, więc długi i kręty jak róg Wojskiego podjazd w Gogolewie, a potem już na Morzeszczyn. Tam chwila odpoczynku pod ogromnym biurkiem i jazda w stronę Skórcza, gdzie skręciłem na Grabowo - nie byłem pewny co to za droga, na szczęście do Bobowa był świetny i pusty asfalt, więc jechało się przyjemnie.
Morzeszczyńskie biureczko...W Bobowie skręciłem na Starogard przez Dąbrówkę - droga dobra, ale kręta i ruchliwa, mało przyjemna. Potem przez Łapiszewo i Kokoszkowy na Ciecholewy i do domu.
Droga przez las - to nie dla mnie...
Postanowiłem pojechać krótszą trasą przez las Wędkowy - Małżewo, co okazało się słabym pomysłem. Zmęczenie + wąskie opony + piasek to dramat :) Jednak się udało, a potem standardową trasa do domu. Opalenizna oczywiście jest.

Rowerowy Potop

Poniedziałek, 22 maja 2017 · dodano: 23.05.2017 | Komentarze 3

W końcu nadeszła długo wyczekiwana data - czas na Rowerowy Potop. Razem ze znajomym zapisani byliśmy dużo wcześniej, bilety opłacone, teraz tylko wyczekiwanie na pogodę. Na szczęście od kilku dni pogoda była piękna, w ten poniedziałek - wyjątkowo udana. W niedzielę wieczorem wypłynięcie promem do Karlskrony - 636 rowerzystów, najwięcej w historii imprezy - wszyscy w znakomitych nastrojach i gotowych na poznawanie skandynawskich krajobrazów.

Po konkretnym śniadaniu ruszyliśmy na kilka przygotowanych tras, ale w zasadzie każdy mógł jechać gdzie chciał. Razem z Michaelem wybraliśmy trasę czerwoną 90 km do Ronneby. Ruszyliśmy razem z grupą, ale szybko odłączyliśmy się by jechać swoim tempem. Na szczęście trasy były dobrze oznakowane strzałkami, więc można było bez większych problemów podążać wyznaczoną trasą.
Trudno by było lepiej - piękna pogoda, świetne ścieżki, mały rucha na bocznych drogach bez ścieżek i bardzo kulturalni kierowcy. Do tego widoki zupełnie inne niż u Polsce, nie tylko sama przyroda i skaliste tereny, ale inna architektura i inna kultura.

W pewnym miejscu przegapiliśmy oznakowanie i pojechaliśmy inną drogą niż planowana, ale wyjechaliśmy w tym samym miejscu, więc po prostu zwiedziliśmy inne okolice. W Ronneby objechaliśmy piękny park który był celem tej trasy, a potem wracaliśmy już właściwą drogą, ciekawszą niż ta błędna :)

Po drodze zwiedziliśmy cmentarzysko wikingów w Hjortsberga obok którego wcześniej przejechaliśmy bez zatrzymywania się - oczywiście bez serii zdjęć się nie obyło.

Na powrocie zdecydowaliśmy, że mamy jeszcze bardzo dużo czasu i jedzie się tak przyjemnie, że zamiast wracać trasą czerwoną, będziemy kontynuować szlakiem niebieskim - na wyspę Hasslö. Po drodze mijaliśmy dziesiątki rowerzystów z Potopu wracających z tej trasy. Sama droga była bardzo ciekawa - poprzednia prowadziła przez lasy, ta - nad wybrzeżem szkierowym, pełnym skał, małych skalistych wysepek i kamienistych plaży. Niesamowity widok, surowy krajobraz zupełnie różny od polskich piaszczystych, szerokich plaż.

Dojechaliśmy do końca wyspy z malutką plażą i pomostem, a po krótkim wypoczynku - powrót. Wiatr przez cały dzień raczej pomagał niż przeszkadzał, a dość silny przeciwny wiatr na dojeździe do Hasslö, odczuwalny szczególnie na mostach, teraz wiał w plecy, więc wracało się lekko i przyjemnie.

Po drodze w stronę promu zjechaliśmy do Karlskrony, by zobaczyć chociaż trochę miasta i pójść na te ciągle zachwalane lody. Na starym mieście było aż tłoczno od rowerzystów, oczywiście prawie samych Polaków.

Powrót na prom bez problemów, sama Karlskrona pełna wygodnych ścieżek więc jechało się przyjemnie. Dopiero też o tej porze można było zobaczyć trochę samych Szwedów, zazwyczaj uśmiechniętych; wcześniej Szwedzi pracowali i uczyli się, a widać było głównie tych bardziej opalonych i w chustach na głowie, niekoniecznie mówiących po szwedzku... Ostatnia atrakcja po drodze to ruiny duńskiej twierdzy Lyckå Slottsruin, a potem już na prom.

Wieczorem wszyscy byli mniej lub bardziej zmęczeni, ale uśmiechnięci i zadowoleni. Organizatorzy też szczęśliwi, bo wyszło lepiej niż się sami spodziewali. Twierdzą, że jeśli ktoś z nimi się wybrał, to znów tu wróci... Ja też zamierzam :)

W ramach ciekawostek - gdy za pierwszym razem zobaczyłem kilka rowerów obok przystanku, to rozglądałem się za rowerzystami... Przy kolejnym zrozumiałem, że na rowerze przyjeżdża się do przystanek, by po powrocie wsiąść na swój rower i wrócić do domu. Trudno to sobie wyobrazić u nas, gdzie nawet złom przypięty pod dworcem solidną linką prawdopodobnie zmieni właściciela gdy nie będzie nikogo w pobliżu... A tam? Stoją - nieprzypięte, całkiem niezłe rowery i wiesz, że wracając po całym dniu, on będzie tam dalej stał.

Organizatorzy imprezy twierdzą, że każdy kto brał udział kiedyś wróci... i jak im wierzę, kolega jedzie za miesiąc ponownie, a ja jak tylko będę mógł :)

Kółko standardowe

Czwartek, 18 maja 2017 · dodano: 23.05.2017 | Komentarze 2

Takie standardowe kółko przez Brzuśce i Subkowy, pełno pachnącego rzepaku i innych kwitnących roślin.

Kategoria MTB, Z towarzystwem

Do Białej Góry prawdziwą wiosną

Niedziela, 14 maja 2017 · dodano: 14.05.2017 | Komentarze 0

Plan zakładał przejażdżkę ze znajomym, już od 7:0 rano, tradycyjnie jak w ubiegłym roku... Niestety powrót ok 2 nad ranem z wesela nie pomógł we wstawaniu, więc kolega pojechał sam, ja zaś ok 10:00 ruszyłem tą samą trasą, wcześniej wymieniając kilka elementów napędu - blat na korbie, łańcuch i kasetę, tym razem o większej twardości niż poprzednio... Poprzedni łańcuch wyciągnął się o całe 2%, czyli dwa razy bardziej niż powinien, więc zębatki zjechane na zęby rekina :)
Pogoda przepiękna (szczególnie w porównaniu z 3°C ze wtorku), słaby wiatr z południa, bezchmurne niebo i już o 10:00 było 20°C. Po drodze kilka przerw na regulację przerzutek po zmianie części, na szczęście wszystko już pracuje tak, jak powinno. Do Białej Góry dobrymi drogami wśród kwitnącego i pachnącego czego tylko wiosną się da; jednocześnie ze mną na ślizę w Białej Górze wjechało dwóch rowerzystów jadących dłuższą trasą z Elbląga, którzy po chwili skierowali się na Tczew. Ruszyłem za nimi, dogoniłem i razem dojechaliśmy aż do mostu knybawskiego ze średnią bliską 30km/h, jak za dawnych czasów, w dodatku słońce i wiatr w plecy... Oby tak jak najczęściej!

Majowa "zimowa" przejażdżka

Wtorek, 9 maja 2017 · dodano: 09.05.2017 | Komentarze 0

Dziś pojechałem ze znajomym po 19:00 na krótką przejażdżkę. Prawie połowa maja, a założyłem zimowe ciuchy - spodnie (których czasem używałem przy nawet kilkunastostopniowym mrozie), kurtkę... i wcale ciepło mi nie było. Około 3°C, na szczęście bez wiatru, ale i tak bardzo zimno. W ciągu dnia były nawet śnieżyce, pod wieczór było już pogodnie i słonecznie. Miało być przez Brzuśce i Subkowy, ale zmieniliśmy trasę na Małżewko i Stanisławie. Całkiem fajnie, ale zimno jak diabli. Za dwa tygodnie jedziemy do Szwecji, oby się pogoda poprawiła...

Kategoria MTB, Z towarzystwem

Przejażdżka bez polotu...

Piątek, 5 maja 2017 · dodano: 09.05.2017 | Komentarze 0

Przejażdżka od początku jakoś nie szła... Jechało się ciężko, chyba trochę za mało powietrza w kole. W dodatku bolała mnie głowa. Wiatr nie pomagał... W dodatku zapomniałem licznika - niby nie potrzeba, a bardzo mi go brakowało, lata używania weszły w nawyk - zerkania na prędkość czy dystans. Od Subków miałem wrażenie, że zaczyna mi bić tylne koło... Zjechałem pod wiatraki w Brzuścach, chwila odpoczynku i odkrycie pękniętej szprychy. Bez możliwości naprawy pojechałem dalej, co ciekawe, od tego czasu jechało mi się znacznie przyjemniej.

Kółeczko po okolicy

Poniedziałek, 1 maja 2017 · dodano: 01.05.2017 | Komentarze 0

Dzisiaj pojechałem sam, podobną trasą do tej wczorajszej, tylko ze Śliwin do Zwierzynka zamiast na Lubiszewo. Trochę cieplej niż wczoraj, ale też mocniejszy wiatr - jazda z sensowną prędkością dopiero po położeniu się na kierownicy. Temperatury jeszcze niekoniecznie majówkowe, ale słońce piękne.